Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu „Leśne Skrzaty” w Aleksandrowie 2020/2021
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 8.00-13.00
Część I – poranna
- 7.30-8.45
- Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy rytmiczne.
- 8.45-9.00
- Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
- 9.00-9.30
- Śniadanie.
- 9.30–9.45
- Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych
Część II – główna
- 9.30–9.45
- Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizo-wanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. religia
- 10.30–11.15
- Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubie-rania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Za-bawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przy-rodniczych i społecznych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Zabawy rytmiczne.
- 11.15–11.30
- Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu.
- 11.30-12.00
- Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
- 12.00–12.30
- Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie.
Część III – poobiednia
- 12.30–13.55
- Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo- -stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umie-jętności szkolnych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
- 13.55–14.00
- Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
- 14.00–14.20
- Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
- 14.20–15.00
- Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.